Time flies...

13 december 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Morgen verlaten we Los Angeles! Wat vliegen de dagen om. Op dit moment (zondag 18 uur) doet Julia een tukkie, ik schrijf deze blog (= duidelijke rolverdeling). We zijn net terug van een walk over de Walk of Fame: een stuk stoep waarop meer dan 2500 grote kleurige tegels in de vorm van een ster zijn aangebracht elk met een naam van een beroemdheid uit de wereld. Done that, check!

Uiteraard ook een stuk Sunset Boulevard meegenomen, enkele studio's van buiten bekeken (Warner Brother met die watertoren, Nickelodeon die het volgens Julia de glansrijke tijd wel gehad heeft), een schattig marktje overgelopen waardoor we ons beiden op de Dappermarkt waanden, gezien dat ze de Hollywood Boulevard helemaal aan het klaarmaken zijn voor de premiere van de nieuwe StarWars film over 5 dagen, mega vaak zijn we gevraagd voor een Hollywood city tour en steeds heeft Julia: "No thank you, I am good" daarop geantwoord, veel verklede figuren gezien (o.a. Jack Sperrow, Jonny Depp, meerdere keren Batman, diverse StarWars-figuren, Superman, WaltDisney-figuren) waarmee je na betaling op de foto mag, kopje koffie/milkshake gedronken in het HardRockCafe: Done that, check!

We hebben geprobeerd om naar de Hollywood Sign te komen. Oorspronkelijk waren de 15 meter hoge letters bedoeld om reclame te maken voor land dat te koop was en stond er ook Hollywoodland. Leuk weetje, toch? Het lukte ons echter niet om daar te komen (afslag gemist) en daarom besloten terug naar het hotel te gaan, dus onze wandeling naar de letter hebben we geskipt: Didn't do that!

Wat we wel gedaan hebben was naar het Museum of Death geweest. Volgens hun site is het opgericht: "in 1995 to fill the void in death education in the USA". Nou ja zeg! Wat je daar ziet is een om spectaculaire wijze neergezet allergaartje over dood: een hoofd wat onder de guillotine, verhalen van serie moordenaars zoals die ene bekende clown, het verhaal van de Manson Familie en van The Black Dahlia, foto's van auto-ongelukken, zelfmoord-acties, moorden, lijkkisten, Hitler enz. Nee, niet mijn museum, maar wel een er populaire. In toeristen-informatie boekjes wordt een bezoek aanbevolen: Done that, check!

Vanavond gaan we naar Universal City Walk. Julia is daar al een keer geweest en wil het me laten zien. Zelf heb ik nu nog geen idee wat dat is: We will do that: check!

1. Klienmeme:
    14 december 2015
    Zo zo zo. Nou, jullie hebben toch al heul wat doan in die paar dagen! Genieten om te lezen hoor. En waar gaat de reis morgen naar toe? Of beslissen jullie dat pas onderweg? Ik hou van jullie en go go go!
  2. Eijmert Versteegt:
    21 december 2015
    In Nederland heb je t uitvaartmuseum. Is echt interessant.