Professor Hubert J. Farnsworth

1 januari 2016 - Beaver, Utah, Verenigde Staten

Zonder kater of brak gevoel zijn we vanmorgen vanuit ons sjieke Marriot hotel vertrokken naar Salt Lake City. Ik kan me niet heugen hoe lang het geleden is dat ik me, op de eerste dag van een nieuw jaar, zo fris en fruitig heb gevoeld .

Eerst natuurlijk nog even over de hele Strip (6,8 kilometer) gereden, ogen uitgekeken naar de grote, dure hotels en casino's, afscheid genomen van Las Vegas. Hoewel de route naar Salt Lake City over Interstate 15 gaat, wisten we dat we de circa 450 miles niet in een dag konden rijden (uhh, "kunnen" wel hoor, maar "willen" niet). Halverwege is een dorp dat Beaver (Utah) heet en daar zouden we overnachten. Rijden door de Rocky Mountains! Wat is dat prachtig! Weer heel andere vergezichten dan de woestijn waar we vanmorgen uit vertrokken. Op de weg lag geen sneeuw of ijs, in de berm wel en het werd ook weer opmerkelijk veel kouder dan in Las Vegas.

Aangekomen in Beaver, hebben wij ons ingecheckt bij een Super8 hotel. Het hotel zag er niet verzorgd uit. De knul die ons hielp leek in doen en laten op Rick (ex-vriendje van Julia). Hij vertelde dat er verbouwd werd, maar wat hij niet vertelde was dat de wifi het niet deed. Nadat wij even gegeten hadden in het dorpje (in een leuke diner met overheerlijke zelfgemaakte pie's en die in 2014 de Tripadvisors truckersprijs heeft gewonnen), kregen we dat van de knul te horen en dus zijn we verhuisd naar een Days Inn aan de overkant van Super8. Veel beter, schoner, beter ontbijt, net iets goedkoper en goede wifi! Wederom moet ik het bonnentje van de teruggave van het bedrag goed bewaren!

Trouwens, kennen jullie de Amerikaanse satirische sciencefictieanimatieserie Futurama? En kennen jullie dan ook professor Hubert J. Farnsworth uit de serie die zowel een technisch genie is als een gekke geleerde die een passie heeft voor het maken van vernietigingswapens en atomische supermensen? Nou, dat personage is gebaseerd op Philo T. Farnsworth (geboren 19-08-1906) die de uitvinder is van de televisie en zich verder ook bezig hield met kernfusie. En waar is Philo T. Farnswoth geboren? Juist ja, in Beaver (Utah)!