mothers perspective

11 december 2015

Sorry guys and friend, but pff writing this blog in Englisch: I think it not!

Al mijn geweldig grappige opmerkingen vallen in het niet als ik het in het Engels ga schrijven. In dat geval stel ik mijn zeer trouwe achterban waarschijnlijk teleur...

Heerlijk hier in Los Angeles, city of Angles, zoals 30-seconds-to-Mars zong! Heerlijk weer fysiek verenigd met mijn mopseposepuberwonder! De eerste nacht, na een lange vlucht, stond ze daar geheel alleen diep in de nacht te wachten op me voor haar campus. Ik was een heel klein beetje verdwaald: op de uitgedraaide routeplanner van het vliegveld naar haar school leek het zo makkelijk: highway 405, gaat over op Freewau 101, die weer over gaat op 5, dan scherpe bocht naar recht en wallahh, maaaaaaaarrrrrrr niets van dat alles. Ik denk dat ik er zo'n 2,5 uur over gedaan heb (volgens de plannen 25 minuten). Maar het voordeel is het AVONTUUR! Mijn eerste contacten met de Amerikanen was als een verdwaalde tourist. In de verlaten stad (zo kon ik wel goed oefenen met rijden in de volautomatische versnellingtoestand van de huur-SUV, stopte is ten einde raad bij een benzine station. Een wat corpulente man met snel, legde mij zeer geduldig uit welke kant ik op moest. Helaas wees hij mij de weg naar en Glendoak straat in een verkeerde stad, in Glendael. Go****dom**! Echt super balen, twee uur 'snachts, ik wist dat Julia solo buiten stond, best eng toch! Mijn vertrouwen in Amerikanen, zeker is niet groot! Een aardige, overigens weer wat corpulente, agent (zo'n echte met een riem vol met gebruiksatributen) had echt met me te doen, maar hij kon mij niet leiden naar Burbank, want dat was niet zijn district. Wel wees hij mij, een toch wel desperate aangeslagen vrouw met dikke wallen onder haar ogen van de lange dag, mij geduldig de weg. Voor hem echt appeltje-eitje, mijn zelfvertrouwen dat het mij zonder hulp zou lukken, was verdwenen, maar ik moest doorgaan (klinkt goed dramatisch, he?). Gelukkig stond ze daar, mijn god, wat was ik blij!

Mijn basis-vooroordeel (Amerikanen zijn niet behulpzaam) kon meteen al de prullenbak in. Dat gaat wel erg snel zo, ik hoop dat ik aan het eind nog wel genoeg vooroordelen over Amerikanen overhoud.

1. Gaby:
    12 december 2015
    Zo, mag ik het graag lezen, met tranen in mijn ogen. Maar je beste Engels is ook wel heel leuk om te lezen hoor.
  2. Klienmeme:
    12 december 2015
    Ik wil de hele dag dit soort smakelijke avonturen lezen. Dus ik hoop dat jullie nog vaak van de wal in het schip tussen de sloot vallen. Zet em op! Jullie kunnen het! Aan de ene kant zou ik bijna adviseren om voor jullie veiligheid maar 5 werken bij het hotel te blijven, maar aangezien Groo zichzelf al bewezen heeft in buitensluiten... dat bewijst dat bij het hotel blijven net zo risicovol is als gewoon maar los te gaan. Succes!
  3. Eijmert Versteegt:
    12 december 2015
    Leuk om te lezen Marlies !!! Vertel je ook nog wat over dat "jezelf buitensluiten" ???/ We willen alle details lezen hihi.