Julia is vandaag een zieke kippie

6 januari 2016 - Nampa, Idaho, Verenigde Staten

Nampa (je spreekt het uit zoiets als neeaampe) is best een grote plaats! Het blijkt dat het de grootste stad én snelst groeiende stad van Idaho is, terwijl het een "voorstad" wordt genoemd van Boise (je spreekt dat uit zoiets als Booisie), de hoofdstad van Idaho. Dat hadden we gisteren bij aankomst niet verwacht, maar daar kom je pas achter als je erin rondtoert met de auto. Al rondtoerend kom je er ook achter dat veel straatnamen wel erg makkelijk zijn: ze zijn genummerd. Ze zijn als rechte ruiten, loodrecht, op elkaar aangelegd, als een schaakbord: te beginnen met "Eerste straat Zuid" en "Eerst straat Noord". Dus vanmiddag zette ik mijn auto in de 4e straat Zuid/ 12e straat Noord. Ondanks de simpleheid verzon ik voor mezelf wel een ezelsbrug, namelijk 4 december. Normaliter heb ik Julia bij me om dat soort dingen te onthouden, nu was ik alleen omdat zij in bed bleef om een beetje te herstellen van haar ziekte.

Nampa is gegroeid door de trein die er doorheen werd gelegd. Helaas was het museum daarover gesloten (het zoveelste museum dat gesloten was deze week!). Daarom een beetje door downtown gezwalkt, best leuke hippe zaakjes gezien. Een "lokale" vrouw adviseerde mij om te gaan eten bij Messenger: "a hipster-place", volgens haar. Geen idee wat ik me daarbij moest voorstellen, maar Julia en ik hebben daar vanavond samen nog heerlijk gegeten. Het was een leuk hip eettentje!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade