De kont van Karel

19 december 2015 - Carlsbad, New Mexico, Verenigde Staten

Tot El Paso was de reis nog wel aangenaam, omdat we bij enkele vlooiemarkten langs de weg zijn gestopt. Leuk om daar over heen te lopen en heerlijk om al die verschillende mensen te zien. Over het algemeen mannen, soms vergezeld door een vrouw en/of een/meer kinderen. Velen spreken Spaans en hebben van die mooie cowboyhoeden op. Opvallend dat diverse schiettuig aangeboden werd (pistolen, geweren en ook groter spul).

Vanaf El Paso tot Carlsbad: wat ongelofelijk saai is die weg ... lang en recht. Het enige wat er gebeurt is dat al het verkeer een licht glooiende vertikale beweging maakt omdat de weg over heuvels en bergen gaat (maar dan zonder bochten!). Uiteraard zijn de vergezichten prachtig, alleen na een uur hetzelfde vergezicht wil je wel eens wat anders (onderweg zeiden we al tegen elkaar dat we misschien te veel verwend zijn).

Gone to Texas: we hebben dus een stukkie door Texas gereden (op de US 62). Natuurlijk hadden we nog wel "steaks and ribs" willen eten, maar ja, er was gewoon niets! Wel zagen we plotseling uit het niets een cafe aan de overkant van de weg, maar daar konden we zo snel niet komen (echte Texanen keren hun auto waarschijnlijk simpelweg via de middelberm). Ik merk dat ik het niet zo heb op Texas, ik zit boordevol vooroordelen (Texanen zijn conservatief, rasistisch, anti-homo, pro-Trump, pro-vuurwapen-bezit). Nu weet ik heus wel dat mijn vooroordelen als sneeuw voor de zon zouden kunnen smelten als ik eens met Texanen om zal gaan, met ze zal spreken, maar zover is het nog niet gekomen. Weet je trouwens dat de uitdrukking ‘Gone To Texas’ werd gezegd over de (vele) mannen die in begin 19e eeuw een grote schuld hadden of een misdaad hadden begaan en om die reden gevlucht waren naar Texas. Leuk weetje weer, he?

Afijn, we zijn in Carlsbad. Hier zijn volgens de reisgids: "diep in het kalkgesteente van de bergen 's werelds mooiste in 3 miljoen jaar ontstane druipsteengrotten". De plaatjes die we ervan gezien hebben zijn inderdaad indrukwekkend, zelf in ons huidige hotel hangen boven onze bedden megagrote foto's van die stallactieten en stallagmieten. Maar nee, Julia en ik hebben reeds gezamenlijk een onaangename ervaring in zo'n grot en het trekt ons allebei niet.

Leuker lijkt ons een "Apache Eagle Ziprider" of zelfs de "Apache Wind Rider ZipTour"!!!!

1. Klienmeme:
    20 december 2015
    Wat een zalig humorvol interessant verslag toch weer! Complimenten hoor! (Ditmaal.gratis)
  2. Eijmert Versteegt:
    21 december 2015
    Zo grappig om alle plaatsnamen en plekken die jullie noemen via google op te zoeken. Kan me zo voorstellen dat jullie een geweldig bijzondere reis hebben......